Untuk kesekian kalinya.



Ehem. Tadi terjah belog-belog orangg. And yes terterjah belog Arwah Yasmin. Al-Fatihah to her. :') Semalam on Fb ada orang post yang family dia meninggal. And hal tu baru je terjadi dekat kawan aku merangkak ayah angkat aku. Why banyak kematian terjadi on this December? K. Hidup mati kita di tangan Allah. And know, I realized , yang aku ni banyak dosa. Terlalu banyak dosa. Kadang-kadang melengahkan sembahyang. Even aku tahu SEMBAHYANG itu WAJIB. Kadang-kadang lupa berapa hari aku tinggal puasa. Kadang-kadang mencarut dengan kawan. Imaginasi yang bukan-bukan. Mengupat dengan kawan. 

Ya Allah, sungguh aku hina di mata Allah. Terlalu hina. Tersangatlah hina. Kadang-kadang tinggi suara dengan mama. Dengan papa sekali. Kadang-kadang panggil adik dengan panggilan ehem-ehem bila dah nak marah gila. Marah-marah abang aku. Lawan cakap mama. Tak dengar apa yang mama suruh. Ponteng kelas. Tengah exam haritu pun ada tipu mama sikit-sikit. Cakap takdak class even aku ada class. Ye. Aku malas. T.T Kadang-kadang rasa jijik. Kotor. Busuk dengan diri aku. T.T 

Jika aku diambil nyawa saat aku belum bertaubat. Ya Allah sungguh seksa di alam sana. Dengan balasan yang aku harus rasai. Ya Allah sungguh aku tidak mampu dan tidak sanggup dan tidak terdaya. Aku hina di sisi Allah :'(( Terlalu hina. Sekali lagi aku tegaskan. Aku HINA. Ya Allah, please guide me :'( Please send someone can guide me to right way. :'( I need someone to guide me :'( 

Ya Allah. Masihkah engkau menerima segala amalan ku di dunia? Adakah engkau terima segala ibadat ku? Ya Tuhann, saat ini aku terasa kosong. Seperti harus mengisi kekosongan diri ini dengan amal ibadat. Tapi aku alpa. Insan yang lalai. Insan yang lemah. Ya Allah :'( Hurmm. 

Lemah semangatnya aku rasa sekarang. T.T Nak menangis. Lagu Maher Zain mainkan peranan yang penting. Hurmmmmm. Arghhhh ! T.T Ya Allah. Ya Allah be with me please T.T Terlalu banyak dosa aku yang aku dah buat. Banyak dan terlalu banyak. Guide me all the way to your Jannah. Dun let me go astray cause I need you by my side T.T Ya Allah. Ya Allah. 

K. Out

Like and comment :D

No comments:

Post a Comment